دپارتمان تحقیق و توسعه

دپارتمان تحقیق و توسعه

يکی از ارکان پيشرفت هر نهاد خدمت محور، ارج نهادن به مقام مشتری و لزوم انطباق با نياز‌ها و آماده‌سازی بستری برای ترقی ايشان است. با توجه به سير صعودی و مثبت تغيير و تحولات در دنيای فناوری اطلاعات، واحد "تحقيق و توسعه" (Research & Development) همگام و بصورت موازی با ساير واحد‌های عملياتی فعاليت‌هايی در زمينه بازاريابی، بومی‌سازی و انتشار فناوری‌هايی که به هر نحو خلاء نبود آنها در سبد انتخاب مشتری احساس می‌شود، انجام می‌دهد. اين واحد که بطور مستقل و تنها در زير نظر مديريت شرکت به فعاليت می‌پردازد، در بازه‌های زمانی خاص اقدام به تعريف "خط‌مشی پيشرفت درون‌سازمانی" (Inner OrganizationRoadmap) و همگام‌سازی آن با فعاليت‌های در دست انجام می‌نمايد.
 

انجام تحقيق‌های دوره‌ای، دريافت بازخورد اجرای هريک از پروژه‌های انجام شده، نيازسنجی مشتری و بازار، امکان‌سنجی فناوری‌هايی که بطور کامل يا صحيح مورد بهره‌برداری واقع نمی‌شوند به همراه ارائه گزارشات مستند و راهکار‌های چند بعدی از اهم فعاليت‌هاي اين واحد می‌باشد. از ديگر وظايف کاری اين گروه نظارت بر بازدهی هر يک از تيم‌های اجرايی و يا محصولات سمت مشتری شرکت است تا با يافتن نقاط احتمالی ضعف نسبت به رفع مورد و افزايش بهره وری اقدام گردد.
 از سوی ديگر ارتباط مستقيم اين واحد با مراکز توليد علم همچون پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های معتبر کشور باعث انتقال دانش در زمينه های مشترک گرديده که خود نويد بخش آينده‌ای روشن برای فعاليت‌های شرکت است.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.